Kantoormeubilair dat u niet meer nodig heeft zet u eerst in de berging. Is die vol, dan is de gang aan de beurt. Maar er komt een moment dat het intern niet meer lukt. U moet op zoek naar externe opslagruimte. En dan scheelt het wanneer u kantooropslag in Groningen neemt, in plaats van ergens anders.
Vergelijken we Groningen met Amsterdam, dan is kantooropslag in Groningen een stuk goedkoper. Bovendien is opslagruimte aan de rand van de stad in Groningen een kort ritje, zeker in vergelijking met net buiten een willekeurige stad in het westen.
Waarom externe kantooropslag?
Natuurlijk wilt u uw kantooropslag liever dichtbij houden, het liefst in uw eigen pand. Maar misschien is het zelfs verstandiger om het van begin af aan extern te hebben. Waarom?
- Omdat u dan nooit een gebrek aan ruimte heeft;
- Omdat het in veel gevallen veiliger is;
- En omdat u hulp kunt krijgen bij het beheren van uw opslag.
Het beheren van uw opslagruimte
Met name dat laatste punt is een erg groot voordeel. Opslagbeheer kan veel tijd kosten, zeker wanneer u niet het juiste systeem hanteert. Het tillen en stapelen van objecten en het netjes in de stellingen plaatsen, dat is vaak slechts één punt waarop het verkeerd gaat. We zien in de praktijk nog erg veel handgeschreven lijsten en incomplete Excel-lijsten. Beide zijn eigenlijk geen goede voorraadbeheer methodes (link pillar) en daar valt veel winst te behalen.
Lees hier meer over de verschillende methodes voor voorraadbeheer!
Een handgeschreven lijst is onleesbaar en raakt verloren. Een Excel-lijst is niet gemakkelijk te delen en het bijvoegen van afbeeldingen is onhandig. In beide gevallen is het gevolg dat de afdeling Inkoop meubilair koopt wat erg veel lijkt op datgene wat er nog ‘ergens’ in opslag staat.
Nee, kantooropslag is een vak apart. En dat vergt een unieke aanpak.
Kantooropslag in Groningen met iDepot
iDepot is door Itass en UTS Van Hoek uit Groningen speciaal ontwikkeld voor opslagbeheer en daardoor uitermate geschikt voor kantooropslag. Hiermee maakt u gemakkelijk onderscheid tussen objecten op basis van productnaam, categorie, merk, type, code, kleur, afmetingen en eigen opmerkingen. Ook het toevoegen van afbeeldingen en het aanvragen uit de voorraad is makkelijk en overzichtelijk voor iedereen die u toegang verleent.
Dat is uiteindelijk waar het om draait bij kantooropslag: het moet overzichtelijk en inzichtelijk zijn voor de juiste personen.
Lees in ons gratis whitepaper hoe u uw opslagruimte overzichtelijk houdt!