Zo optimaliseert u uw voorraadbeheer in 3 stappen

magazijn beheer systemen voorraadbeheer optimaliseren uts van hoek groningen

Mensenwerk is de belangrijkste oorzaak van fouten in het magazijn. En totdat we ook dit volledig robotiseren, zal het ook mensenwerk blijven. Met de juiste magazijn beheer systemen kunt u ervoor zorgen dat het foutenpercentage zo laag mogelijk blijft. U kunt in 3 stappen uw voorraadbeheer optimaliseren. Hier leggen we uit hoe u dat doet!

Voorraadbeheer optimaliseren

Als facilitair manager wilt u uw voorraadbeheer optimaliseren om altijd complete, correcte informatie te hebben over wat uw organisatie nog in opslag heeft. Het gaat hierbij vaak om kantoormeubilair. Bovendien helpt een real-time overzicht van wat er nog is de inkoopafdeling. Die hoeft geen nieuw meubilair aan te schaffen als u snel en duidelijk kunt aantonen dat er nog ergens geschikt meubilair is.

Welke voorraadbeheer methode kiest u?

Het hoeft niet heel ingewikkeld te zijn. U heeft geen robots nodig, alleen duidelijkheid. Voor uzelf én voor uw medewerkers. Met de volgende drie stappen helpen we u in de juiste richting.

1. Magazijn beheer systemen

Allereerst moet u kiezen voor een van de geschikte magazijn beheer systemen. Handgeschreven lijsten zijn ongeschikt, Excel-lijsten eigenlijk ook. Het gaat erom dat u een consistent en compleet beleid voert in hoe er gelogd wordt. Dat kan bij uitstek met iDepot (link blog).

iDepot is speciaal ontwikkeld voor voorraad- en magazijnbeheer. Hiermee kunt u zoeken en filteren op basis van productnaam, categorie, merk, type, code, kleur, afmetingen en opmerkingen. Ook kunt u eenvoudig foto’s toevoegen van de objecten die u logt en gemakkelijk aanvragen doen.

2. Inrichten van het magazijn

Een geschikt systeem is echter niets als ook de praktijk klopt. Daarom is het zo belangrijk dat ieder object een eigen label met een unieke code heeft. Daardoor kan de magazijnbeheerder alles snel vinden en worden fouten voorkomen.

Zorg ook dat u de meest gebruikte objecten het dichtst bij de deur en in het zicht bewaart. Qua hoogte is het raadzaam deze producten op buikhoogte te bewaren. Dat bespaart een hoop tijd, moeite en ergernis.

3. Toegangscontrole

Veiligheid voorop, ook in het magazijn. Daarom is toegangscontrole erg belangrijk. Zo min mogelijk mensen moeten toegang hebben tot het magazijn. Dat helpt tegen de usual suspects zoals inbrekers, maar gelimiteerde toegang heeft ook andere voordelen.

Zo worden er namelijk ook minder fouten gemaakt. De magazijnbeheerder logt alles op één manier, als anderen zich daarmee bemoeien of het anders doen, leidt dat tot onvolledige of foute informatie in de magazijn beheer systemen. Laat daarom ook nooit iemand ongecontroleerd door het magazijn lopen.

Wilt u ook uw voorraadbeheer optimaliseren met een van de beste magazijn beheer systemen? Download dan ons gratis whitepaper en ga aan de slag!

zakelijk verhuizen bedrijfsverhuizing van hoek verhuisbedrijf groningen

Inboedelverhuizingen

Iedere bedrijfsverhuizing is uniek. UTS Van Hoek heeft dit door de jarenlange ervaring vaak ervaren en is daardoor expert geworden op dit gebied. 

Bekijk meer

Klaar om te verhuizen?

[/et_pb_column]

Creëer overzicht uw opslag.

Tips én alternatieven voor opslagbeheer. Beheer uw opslag makkelijker, nauwkeurig en sneller.

[/et_pb_column]

Van Hoek Verhuizingen

Emdenweg 2
9723 TB Groningen
T: 050-5422666
E: info@utsvanhoek.nl

Over Van Hoek Verhuizingen

Sinds 1925. Al ruim 90 jaar is Van Hoek Verhuizingen een begrip in verhuizen in Groningen en omstreken. Met haar Unieke Totaal Service helpt het verhuisbedrijf bedrijven, instellingen en haar medewerkers met verhuizen.