Facility managers zijn essentieel voor iedere (grote) organisatie. Zonder uw werkzaamheden kunnen de andere medewerkers hun werk immers niet goed doen. Bovendien heeft u het inzicht in het gebouw en heeft u bepaalde ideeën over het efficiënt gebruiken van de ruimte. Maar op het gebied van verhuizingen kunt u het eigenlijk niet alleen. Misschien bent u persoonlijk wel een aantal keer verhuisd, maar een zakelijke verhuizing regelen is toch echt wat anders. En dat is niet iets dat u iedere dag doet.
Daarom staat u voor de keuze: zelf alles regelen of een verhuisbedrijf inschakelen? Als facility manager bent u gewend om zelf beslissingen te nemen en daarom geeft u de klus liever niet compleet uit handen. Als het verhuisbedrijf de verhuizing gaat ‘kidnappen’, verliest u alle grip. En dat terwijl niemand met u kan concurreren op het gebied van kennis heeft over het gebouw. Er is een duidelijk verschil in perspectief tussen de facilitair manager en het verhuisbedrijf. Terwijl samenwerking tussen beide partijen juist een hoop problemen kan voorkomen…
Expertise van de Facility Manager
Als geen ander weet de facility manager wat iedere medewerker nodig heeft om zijn of haar werk goed te kunnen doen. Misschien regelt u dit zelfs voor de IT-afdeling, welke de afgelopen jaren toch behoorlijk is veranderd. U bent de spin in het web en weet daarom precies wat er binnen de organisatie gebeurt. Zo zorgt u voor een goede werkomgeving voor iedereen en deze draagt bij aan het beperken van ziekteverzuim.
Als het bedrijf naar een nieuw pand gaat verhuizen, wilt u hier ook op de nieuwe locatie voor zorgen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Het is geen kwestie van knippen en plakken, van Ctrl+X en Ctrl+V. Maar een verhuisbedrijf inschakelen betekent vaak dat u alles uit handen geeft. Uw waardevolle kennis kan de verhuizer helpen, maar wat als hij uw hulp niet wil?
Het verhuisbedrijf
Verhuisbedrijven doen vaak meer dan alleen het transporteren van uw inventaris. U kunt zelfs voor een totaaloplossing voor hulp bij verhuizen gaan. Zo hoeft u niet te inventariseren, beslissen over verhuismiddelen, coderen en transporteren. Voor verhuisbedrijven is het dagelijkse prik, terwijl het voor u een hele onderneming is. Daarom denken professionele verhuizers vaak aan alle mogelijke obstakels, waar u zelf niet aan gedacht had. Er ontstaan namelijk geregeld problemen bij zakelijke verhuizingen door een gebrek aan kennis en ervaring op het gebied van verhuizen.
Maar hoe weet u zeker dat het verhuisbedrijf alles precies uitvoert op de manier zoals u dit voor ogen had? Hoe zorgt u dat het resultaat precies is waar u voor getekend heeft?
Zakelijke verhuizing regelen
Een van de taken van een facility manager is de zakelijke verhuizing regelen. Maar dat wordt vaak te letterlijk genomen. Het woord “regelen” betekent namelijk niet dat u het helemaal zelf moet doen. Als facility manager beschikt u over de kennis die veel problemen bij een zakelijke verhuizing kan voorkomen. Anderzijds beschikt de verhuizer over de ervaring met dergelijke verhuizingen. De oplossing lijkt dus duidelijk: samenwerken.
Samenwerking tussen Facility Manager en Projectverhuizer
De samenwerking tussen facility manager en projectverhuizer loopt alleen vlot als beide partijen elkaars kwaliteiten erkennen en gebruiken. Bij UTS Van Hoek begrijpen we dit. En daarom maken we graag gebruik van uw kennis over het gebouw, de mensen en alles wat mogelijk een rol kan spelen. Vervolgens zorgt onze 90 jaar ervaring dat u zich nergens zorgen over hoeft te maken. We hebben immers alles al meegemaakt.
Meer weten over de voorbereiding van een zakelijke verhuizing?