De archivaris: oplossing waar u nooit aan gedacht had

De archivaris: oplossing waar u nooit aan gedacht had

Kleine dingen raken het makkelijkst kwijt: documenten bijvoorbeeld. Niet alle documenten staan in de cloud. Misschien bent u hier niet aan toegekomen, is het ondoenlijk, of bevatten ze gevoelige informatie. Na een zakelijke verhuizing kunnen veel mensen bepaalde documenten dan vaak ook niet terugvinden. Zeker als het gaat om gevoelige informatie, kan dit behoorlijk wat stress opleveren.

Wat nou als u het nooit weer terugvindt? Met name bij (grote) zakelijke verhuizingen kan zoiets kleins als een pakketje papier makkelijk ergens tussenuit vallen. Overal lopen bouwvakkers, stoffeerders, schoonmakers, monteurs en medewerkers door elkaar heen. Overzicht behouden is niet mogelijk.

Facilitair manager

De facilitair manager is ondertussen druk bezig alles in de gaten te houden. Vooraf is een inventarisatie gemaakt, maar komt alles wel mee? De groeiende onzekerheid zorgt dat mensen fouten gaan maken. Zo wordt bijvoorbeeld vooral aandacht besteed aan meubilair, waardoor de archieven worden vergeten. Had u nu maar de hulp ingeroepen van een archivaris.

Een archivaris voor allerlei situaties

Ook bij bijvoorbeeld een grote schoonmaak kan een archivaris nuttig zijn. Hierdoor raken belangrijke documenten niet zoek terwijl de schoonmakers proberen hun werk te doen. Proberen, want dat valt niet mee als ze nergens bij kunnen doordat overal dossiers zijn opgestapeld.

Daarom is een archivaris ook een prima oplossing als u ruimte te kort komt. Het is onnodig dat uw kantoor in Groningen enkele ruimtes niet kan gebruiken omdat het bezet is door archieven. Een archivaris in Groningen biedt dan opslagruimte met klimaatbeheersing voor uw fysieke documenten. Zo blijven uw documenten toch bij u in de buurt.

Maar als u een ander de documenten laat opslaan, hoe vindt u dan ooit iets snel terug? En is de locatie wel goed beveiligd?

Archiefopslag bij UTS Van Hoek in Groningen

Bij een archivaris denkt men vaak aan een oude, stoffige locatie met allerlei losse documenten. Maar zo is het bij UTS Van Hoek niet. Hier is het een combinatie van archiefservices, organisatie en logistiek. Het is de moderne oplossing voor een probleem waar iedere onderneming mee te maken krijgt.

Wij zorgen voor optimale vindbaarheid en toegankelijkheid. U beslist zelf wie wel en wie geen toegang heeft. Daarnaast is archiefopslag bij UTS Van Hoek 24 uur per dag, 7 dagen per week elektronisch beveiligd. Hierbij krijgen we hulp van een beveiligingsbedrijf. Tot slot is het ook mogelijk om uw archief op professionele wijze te vernietigen, waarbij u een officieel certificaat van vernietiging ontvangt.


Wilt u meer weten over wat een archivaris voor u kan betekenen? Bij een (zakelijke) verhuizing of om ruimte vrij te maken? Neem contact op of download ons gratis whitepaper.
De zakelijke verhuizing goed geregeld

zakelijk verhuizen bedrijfsverhuizing van hoek verhuisbedrijf groningen

Bedrijfsverhuizing

Iedere bedrijfsverhuizing is uniek. UTS Van Hoek heeft dit door de jarenlange ervaring vaak ervaren en is daardoor expert geworden op dit gebied. 

Bekijk meer

Klaar om te verhuizen?

Draaiboek bedrijfsverhuizing

Tips én voorbeelden voor soepele bedrijfsverhuizing

Van Hoek Verhuizingen

Emdenweg 2
9723 TB Groningen
T: 050-5422666
E: info@utsvanhoek.nl

Over Van Hoek Verhuizingen

Sinds 1925. Al ruim 90 jaar is Van Hoek Verhuizingen een begrip in verhuizen in Groningen en omstreken. Met haar Unieke Totaal Service helpt het verhuisbedrijf bedrijven, instellingen en haar medewerkers met verhuizen.